Mediator tussen Opdrachtgever en Aannemer

 

Taal:

De taal die de aannemer spreekt is soms anders dan die van de Koper/ Opdrachtgever.

Dit kan te maken hebben met (technische) termen die de aannemer gebruikt of soms ook te weinig woorden. Technische vakmensen staan niet altijd bekend om hun uitgebreide manier van communiceren.

Dit terwijl iemand die een woonhuis laat bouwen steeds graag uitleg wil over het bouwproces, de stand van werk, kleine dingen wil aanpassen of wijzigen en vertrouwen nog heeft dat alles goed komt. Want je bent bezig met het realiseren van waarschijnlijk je grootste aankoop in je leven tot nu toe.

 

Wat kan ik betekenen voor je als opdrachtgever of koper?

Naast mijn meer dan 30 jaar ervaring in de bouw ben ik ook bekend met de andere kant omdat ik ook zelf gebouwd heb als koper/opdrachtgever. 

Ik heb al vele klanten kunnen helpen en hun slapeloze nachten verminderen of zelfs verhelpen in goede volle slaap nachten en stress en ergernis kunnen wegnemen.

 

Laten we duidelijk zijn! 

Vele aannemers doen hun werk goed en communiceren goed. Maar er is ook een deel die minder goed zijn in communiceren. Soms hoor ik dat het verkoop met de aannemer juist zo geweldig was, maar toen de uitvoering begon was het heel anders. Dit is vaak simpel te verklaren door de wetenschap dat iemand die verkoopt vaak betere communicatie vaardigheden heeft dan een uitvoerder, projectleider of timmerlieden. 

En het ligt niet altijd aan de aannemer, maar soms ook aan de klant. 

Ik heb wel eens een enorme ruzie moeten sussen, waarbij het de klant en de aannemer elkaar niet meer wilden spreken. Op verzoek van aannemer EN opdrachtgever (ze hadden afgesproken mij ieders te contracteren) ben ik bouw overleggen gaan voeren als voorzitter. Al snel bleek dat er eigenlijk niet veel verschil was in wat ze wilden, maar de een de ander niet kon begrijpen en te trots waren om het te willen benoemen.

 

Ook kan het op een heel natuurlijk vlak liggen, als de een de ander totaal niet ligt qua manier van doen of manier van praten of soms accent of taal.

 

Alle opdrachten beginnen met een kennismaking gesprek die bij mij altijd gratis en vrijblijvend is.

 

Wat kun je van mij verwachten:

  • Goed advies over de beste oplossingen
  • Geen geruzie maar respectvolle gesprekken over wederzijdse belangen
  • Professionele hulp bij conflicten
  • Geen lange en kostbare juridische strijd
  • Ik ben altijd eerlijk, duidelijk en recht door zee. (dit kan soms confronterend zijn maar is eerlijk en duidelijk) 
  • Ik maak dingen duidelijk en geef extra uitleg waar nodig.
  • Ik kijk samen met je waar je stress of frustratie vandaan komt en gaan samen Of als je wenst namens jou de gespreken met de aannemer voeren.
  • Ik begeleid je bouwproces
  • Controleer de kwaliteit op de bouw en de aangeleverde stukken die je van de aannemer krijgt.
  • De beste oplossingen voor beide partijen